Geschiedenis van Antwerpen Welkom op het forum van het FelixArchief

Overl. akte Jean Bongaers Elisabeth gasthuis 12 dec 1811

Plaats hier je opzoeking.

Overl. akte Jean Bongaers Elisabeth gasthuis 12 dec 1811

Berichtdoor Bonkie » 18 Sep 2018, 09:49

Ik ben op zoek naar de inschrijving van overlijden in de archieven van het Elisabeth gasthuis van Jean Bongaers op 12 december 1811. Ik probeer te achterhalen wat de reden van het verblijf van hem in Antwerpen was. Zijn beroep was Jardinier. Hij is geboren in Venlo en woonde vanaf begin 1800 in Maastricht. De info over overlijden in Antwerpen heb ik van dhr Jan Vanderhaeghe. Helaas heb ik de akte van overlijden in het Elisabeth gasthuis nog niet in mijn bezit, ik kan deze ook niet digitaal op internet vinden. Zie ook hieronder. Wanneer iemand aanvullingen heeft of kan geven over mogelijke reden van zijn verblijf in sectie 1 nummer 2340, cisternebrug hoor ik dat graag. Mochten er kosten verbonden zijn aan deze opzoeking dan hoor ik dit graag.
Gr John Bongers

Geachte,

Ik vind de desbetreffende overlijdensakte terug, ingeschreven op 2 januari 1812.

Op die dag om 10u ’s morgens wordt aangifte gedaan dat Jean Bongaers (let op de schrijfwijze), dagloner, overleden is in het burgerlijk hospitaal op 12 december 1811 om 1u ’s morgens.
Hij is 45 jaar oud en geboortig van Venlo.
Hij is gehuwd met Marie Elisabeth Niestere.
Hij is de zoon van ………(is verder niet ingevuld).

Hij woonde in sectie 1 nr. 2340. Dat was de Cisternebrug. Nochtans is hij daar niet uitgeschreven volgens de bevolkingsregisters.

De getuigen van het overlijden waren 2 bedienden van het hospitaal.

Met vriendelijke groeten,

VANDERHAEGHE Jan

Bonkie

» Terug naar Opzoekingen