Geschiedenis van Antwerpen Welkom op het forum van het FelixArchief

Frans Lauwers

Stel hier al uw andere vragen over 't Stad.

Frans Lauwers

Berichtdoor Lieve » 18 Jul 2006, 18:54

Weet er iemand waar ik Frans Lauwers kan vinden ? Hij heeft al heel wat boeken geschreven over de geschiedenis van Antwerpen. Het is ook ivm
dit onderwerp dat ik hem zoek.

Ik zoek nl. iemand die een boek wil schrijven over het militair hospitaal en er is mij verteld dat als één man dit op zich wil nemen het ongetwijfeld Frans Lauwers is.

Weten jullie misschien nog iemand anders die dit klusje op zich zou willen nemen, laat het me dan gerust weten. Liefst wel met adres en/of tel. nr.

Lieve

Berichtdoor lucifer » 18 Jul 2006, 19:33

F.L. publiceert regelmatig in "de Frut" (Gazet van Antwerpen) misschien kun je hem zo bereiken.

I do it my way
lucifer

Berichtdoor crossbow » 19 Jul 2006, 20:42

Jean Dillen is ook een schrijver die aardig wat werken over de militaire geschiedenis van Antwerpen op zijn naam heeft staan. Hem kan je, vermoed ik, bereiken via uitgeverij " De Krijger" in Erpe-mere.

Trouwens, waarom schrijf je het zelf niet?

Kris :)

crossbow

Berichtdoor baur-ke » 05 Sep 2006, 22:00

Ja, inderdaad Frans Lauwers schrijft in Gazet van Antwerpen, alsook in de Zondagskrant, maar..............
waar kunnen we zijn boeken terug vinden, titels, uitgever ed.
Kan men hem vragen stellen, met respect voor zijn privé.
Ik ben op zoek naar verdere gegevens ivm mijn genealogie
Heb de vraag gesteld aan GVA, Zondagskrant, doch zonder resultaat.
Dank bij voorbaat.

baur-ke

Frans Lauwers?

Berichtdoor Klaasjan » 16 Sep 2006, 22:24

Beste Baur-ke

Als je op zoek bent naar je eigen genealogie, dan begin je best bij jezelf en je eigen familie. Gewoonlijk slingeren er links of rechts wel wat trouwboekjes rond.
Een stapje verder is het VVF, Vlaamse Vereniging voor Familiekunde, in Merksem.
Een andere mogelijkheid is via Geneanet. Waarschijnlijk zijn er wel andere naamgenoten al eerder met stamboomwerk bezig geweest.
Frans Lauwers gaat jou daar geenszins bij kunnen helpen!

Groetjes, Klaasjan

Klaasjan

Frans Lauwers

Berichtdoor baur-ke » 17 Sep 2006, 19:09

Beste Klaasjan,
Vermoedelijk heb je het verkeerd begrepen,
Mijn stamboom heb ik reeds tot voor 1740, alle kopijs van akten zijn in mijn bezit, ben lid van VVF Merksem, sedert een paar jaar, enz
Mijn voorouder is rond 1868, vanuit Retie naar Antwerpen, gekomen als voerman, waren voorheen landbouwers, dus ervaring met de Brabanders.........
Mijn overgrootvader werkte bij Norddeutsche Lloyd Malisleone als dokwerker. Had sedert 1905 een cafe Volksstraat 3. Werd geteisterd met de driedaagse beschieting 7-8-9 oktober 1914 (info Georges V Cauwenbergh), schadedossiers in mijn bezit, postkaarten van ruine enz enz....
Later cafe op Marnixplaats, prentkaarten enz....
Wat kan ik nog verder vinden in de boeken van Frans Lauwers, zoals bijkomende documentatie van Antwerpen zuid en omgeving.................
tot verdere toelichting bereid

baur-ke

Berichtdoor antverpia » 02 Okt 2007, 23:33

is te vinden in de jozef mulsstraat 38
in merksem

antverpia

» Terug naar Ook dit is Antwerpen!