Geschiedenis van Antwerpen Welkom op het forum van het FelixArchief

Familie Hermans in het parochieregister

Stel hier uw vragen over Antwerpse burgemeesters, heiligen, je voorouders,....

Familie Hermans in het parochieregister

Berichtdoor Rafael1976 » 25 Jun 2017, 22:22

Beste allemaal,

Ik zit een beetje strop met mijn stamboom: het lijkt alsof ik "gestrand" ben midden 1700. Ik zoek meer informatie over:

- Joannes Hermans en Maria (Anna) Van Namen/Naemen/Amen - Maria Van Naemen werd gedoopt in de parochie Onze-Lieve-Vrouw Zuid op 27 juli 1685 als dochter van Melchior Van Naemen en Anna De Blaeder. Het begrafenisregister van Sint-Jacobs meldt haar uitvaart op 3 mei 1767. Zij is dan weduwe en woont in de "Swaeneganck".

- Joannes Hermans en Joanna Maria Bossaerts (eveneens verschillende schrijfwijzen in de geboortregisters) - Hij was de zoon van bovenstaande Joannes Hermans en Maria Van Naemen en moet geboren zijn rond ca 1720 en is overleden op 18 juli 1805. Zij wordt gedoopt in de Sint-Jacobskerk op 6 december 1723 en sterft op 6 januari 1808.

Hoewel ik van moeder Maria Van Namen en schoondochter Joanna Maria Bossaerts de gegevens heb weten terug te vinden, is dit niet het geval voor vader en zoon, beiden dus Joannes Hermans geheten. Ik vind van geen van beiden in de parochieregisters de doop- en huwelijksgegevens terug en vind dus geen aanvullende data, plaatsen of verdere informatie. Mogelijks bestaat er een link naar de familie Hermans, die afstamt van de familie Hartmann die uit Keulen komt, maar ik kan daar geen afdoende aanwijzingen voor vinden...

Kan er iemand mij terug op het goede spoor brengen, want een mens ziet soms door het bos de bomen niet meer...

Vele groeten en veel dank !

Rafael

Rafael1976

» Terug naar Bekende en minder bekende Antwerpenaren