Geschiedenis van Antwerpen Welkom op het forum van het FelixArchief

Joseph Jodocus Moerenhout

Antwerpen een cultuurstad? Zeker weten!

Berichtdoor lucifer » 28 Mrt 2006, 10:43

ook nog : (in de franse consulaire geschiedenis)
"C’est le 29 octobre 1859, avec salves de canon et milice française du corps d’infanterie en grande tenue, que la colonie française accueillit en grande pompe le Vice Consul J.A. Moerenhout - premier représentant du gouvernement français à prendre son poste à Los Angeles. C’était un diplomate chevronné qui avait été Consul honoraire puis Vice Consul de France à l’époque où Monterey était encore la capitale de la Californie. Il occupa son poste jusqu’à sa mort en 1879."

I do it my way
lucifer

Re: Joseph Jodocus Moerenhout

Berichtdoor MacONitum » 01 Apr 2009, 14:28

De twee Moerenhouten waarvan sprake in verschillende berichten zijn twee broers, het gaat over:
1) Jacobus Anthonius Moerenhout, geboren te Ekeren 10 maart 1797, hij overleed in Los Angeles en kreeg er een koninklijke begrafenis
2) Judocus Josephus Moerenhout, geboren te Ekeren 28 april 1800
Van enkele van zijn schilderijen bezit ik een foto.
Zij waren beiden zonen van Petrus Moerenhout en Joanna Jacobs

Van beiden bezit ik een fotokopie van hun geboorteakte die ook werd afgedrukt in ons familieblad "De Meissenier" jg.1, nr.3, p.62 en 64 (te raadplegen in de Stadbibliotheek van Antwerpen en in die van Ekeren

Info is ook te bekomen bij Medard Moerenhout via GensFlandria@yahoogroups.com

MacONitum

Berichtdoor de calles » 10 Apr 2009, 00:18

hallo ik ben arnaud callens zoon van guy callens en veronique moerenhout (dochter van jean-louis moerenhout) en ik vraag me af of iemand een stamboom vanaf petrus moerenhout en zijn vrouw zou hebben.Ik heb nl een document over de ontdekkingsreizen van jacobus moerenhout naar het eiland genoemd naar hem,moerenhout.En ik zou willen achterhalen of het eventueel geen familie zou kunnen zijn :?:

de calles

Berichtdoor MacONitum » 10 Apr 2009, 13:06

Dag Arnaud,
Als u daarover meer wil weten neem dan contact op met medard.moerenhout@telenet.be

MacONitum

Vorige

» Terug naar Kunst en cultuur in Antwerpen