Geschiedenis van Antwerpen Welkom op het forum van het FelixArchief

Fragment uit display wijk Zurenberg

Wie weet waar en wanneer deze foto gemaakt is?

Fragment uit display wijk Zurenberg

Berichtdoor Hendrik » 06 Mrt 2013, 10:13

Ik maakte in 1999 vanaf het spoorwegtraject tussen Berchem en Centraal een foto van een mooi portret dat op de gevel van een woning in wijk Zurenberg stond. Op de prachtige muurschildering staat een dame afgebeeld, u vindt in bijlage de betreffende ingescande analoge foto.
Enige tijd later is de tekening weggehaald, ik heb dus nooit de kans gehad om te onderzoeken wat het verhaal achter de muurschildering was.
Ik verhuisde recent naar Melsele en tijdens het opruim kwam ik de foto weer tegen. Mijn nieuwsgierigheid werd onmiddellijk weer geprikkeld!

Aan de hand van google maps vermoed ik dat de woning stond of staat in de Oostenstraat, in de omgeving van de Lange Van Ruusbroecstraat of de Steenbokstraat. Ik ben hier echter niet zeker van.
Ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal achter de fascinerende muurschildering. Ik zou ook graag de volledige afbeelding eens zien, want de dame is slechts een detail uit een groter geheel.
Wie kan mij helpen? Vaste bewoners van de wijk zurenborg zullen het schilderij zeker herkennen. Graag een seintje op hendrikleysen@yahoo.com

tweede dame.jpg
De foto van de dame
tweede dame.jpg (16.97 KiB) 4462 keer bekeken
Hendrik

» Terug naar Afbeeldingen herkennen