Geschiedenis van Antwerpen Welkom op het forum van het FelixArchief

Dupont-Fourdringniers

Algemene discussies over de geschiedenis van Antwerpen.

Dupont-Fourdringniers

Berichtdoor de-Gert » 18 Jun 2007, 11:00

Ik vond een koffiekan en een suikerpotje uit Antwerpen. Er staat onderaan telkens Dupont-Fourdringniers gestempeld, en volgens internetbronnen bevond deze zaak zich in de Begijnenstraat. Iemand die er wat meer over weet of weet waar ik meer informatie vind.
alvast bedankt, Gert

de-Gert

Berichtdoor Marie Juliette Marinus » 27 Dec 2007, 10:24

Op http://stadsarchief.antwerpen.be/Unrest ... ssier.aspx kan je bouwdossiers en milieuvergunningen over de Begijnenstraat 40 opzoeken. Zo kom je meer te weten over deze firma.

Marie Juliette Marinus

Berichtdoor Lin » 29 Dec 2007, 00:05

Als ge via de Kloosterstraat richting Kasteelpleinstraat gaat, staat het gebouw volledig aan het einde op de hoek. (Overkant straat) Op de hoek van de Terninckstraat.
Het was later een antiekzaak/roepzaal.
In de jaren 60 was dit een zeer mooie winkel.
Mvg.

Lin

Re: Dupont-Fourdringniers

Berichtdoor john giroulle » 09 Okt 2008, 11:04

Dupont-Fourdrigniers.
Dit magazijn - in de betekenins van 'grote winkel' - was niet in de Begijnenstraat, maar in de Terninckstraat gevestigd,
van voor WO I tot enkele jaren na WO II. Het magazijn was gevestigd in een groot pand recht tegenover het daar gelegen
klooster, en er zit nu een discount (Aldi geloof ik) in, terwijl de bovenverdieping gebruikt wordt door het
handelsregister. Alles wat getrekking had met tafelen, disversiering e.d. was er te koop: alle grote merken
tafelporcelijn, kristal (voornamelijk Val St. Lambert) zilveren bestekken, kandelaars en tuttu quanti.
Na WO II - ik kan spijtig genoeg niet preciezer zijn, maar kan met zekerheid zeggen dat het in 1954 nog bestond - verdween Dupont-Fourdrigniers, en werden soortgelijke zaken verkocht bij de àndere belangrijke porcelijnzaak
de firma Mathot-Van Offelen aan de Jesusstraat te Antwerpen

john giroulle

» Terug naar Algemeen